Na czym polega tworzenie grafiki komputerowej?

Na czym polega tworzenie grafiki komputerowej?



Kiedyś, gdy pragnęło się wybudować dom trzeba było udać się do odpowiedniego architekta, który stosowny projekt narysował. Dziś to odeszło już do lamusa, ponieważ wszelkie projekty są tworzone za pomocą grafiki komputerowej. Pomaga ona w bardzo przyjemny sposób stworzyć potrzebną na dany moment wizualizację. Za jej pomocą tworzone są nie tylko różnego rodzaju projekty, ale także obrazy.

Jak widać być może malarstwo nie będzie już tym, czym było od tysięcy lat. Jak można przypuszczać grafika komputerowa wykorzystywana jest w bardzo obszernym zakresie. Za jej pomocą mogą zostać wykreowane różnej maści tabele, wykresy, ale także jest ona wykorzystywana na szeroką skalę w tworzeniu filmów. Aby przystąpić do stworzenia jakiegoś obrazu graficznego na komputerze najpierw trzeba zaopatrzyć się w odpowiedni program do tworzenia tego typu rzeczy. I nie chodzi tu o najprostszy paint (chociaż dobry grafik komputerowy i w tej aplikacji potrafi rozrysować prawdziwe cuda). Zanim zostanie się profesjonalnym grafikiem minie na pewno sporo czasu, bo nie jest tak łatwo zgłębić wszystkie tajniki specjalistycznych oprogramowań.

Gdy jednak to się uda, można zacząć wielką przygodę, która niejednokrotnie pozwala również dobrze zarobić. Jeszcze bardzo ważna uwaga. Jeśli rzeczywiście komuś zapragnie się zostać profesjonalnym grafikiem komputerowym, to najpierw konieczne jest wyposażenie swojego mieszkania lub pracowni w odpowiedniej klasy sprzęt. Bez wysokiej jakości karty graficznej i właściwego monitora nie ma w ogóle sensu zajmować się tworzeniem grafiki komputerowej. Dobrze, a jak w zasadzie zabrać się za tworzenie grafiki? Najlepiej za pomocą najprostszych programów zacząć przetwarzać coś, co zostało już przez kogoś stworzone. Pracując przykładowo na programie GIMP, ściąga się do niego modelowo jakąś postać z bajki i próbuje się przerobić zgodnie z własnym pomysłem.

grafika komputerowa projektowanie

Są jednak zdania, że najpierw (zanim zacznie się pracę z typowymi programami graficznymi) powinno się poznać aplikacje dużo prostsze, od których tak naprawdę wszystko się zaczyna. Nie jest bowiem dobre takie wskakiwanie od razu na głęboką wodę. Tak jak dziecko nie nabywa od razu wszystkich umiejętności na raz i nie zaczyna od tych „z górnej półki”, tylko małymi kroczkami poznaje świat i nabywa różnorakie sprawności od tych najprostszych, tak samo grafik-amator powinien zacząć od całkowitych podstaw, czyli w tym wypadku od HTML. W późniejszych etapach można powoli przechodzić do coraz bardziej skomplikowanych programów graficznych, aż w końcu pozna się prawie wszystkie tajniki tworzenia grafiki komputerowej, której notabene jest wiele rodzajów.

Laikom na pewno mogło się wydawać, że każdy obraz powstawały przy użyciu komputera to jedno i to samo. Tak jednak nie jest. Istnieje bowiem grafika rastrowa, za pomocą której projekt tworzy się z siatki (która z kolei zbudowana jest z będących blisko siebie kropek) w kształcie prostokąta. Drugim rodzajem jest grafika wektorowa, w której obraz tworzy się przy pomocy prostych lub półkolistych kresek.