Event marketing – Twój skuteczny sposób na dotarcie do odbiorcy

Event marketing – Twój skuteczny sposób na dotarcie do odbiorcy



We współczesnym świecie rozwiniętych usług każdy walczy o klienta. Dzięki temu rozwija się marketing różnego rodzaju, a co bardziej kreatywne firmy i zatrudnieni w nich specjaliści od marketingu poszukują nowych rozwiązań, by zachęcić klienta do skorzystania z usług czy produktów tej konkretnej marki. Jednym z takich nowoczesnych pomysłów jest tzw. event marketing. Czym jest, na czym polega i jakie korzyści może przynieść stosującej go firmie? 

Event marketing – co to jest?

W dobie, w której możemy wszystko załatwić przez Internet, nie wychodząc zza biurka, zaczęło nam się wydawać, że bezpośredni kontakt z ludźmi, w tym z naszymi obecnymi lub potencjalnymi klientami, nie jest już tak ważny. Okazuje się jednak, że tylko nam się wydawało, a tę tezę potwierdza event marketing, czyli działania marketingowe mające przysporzyć nam nowych klientów dzięki pojawianiu się naszej marki osobistej czy też firmowej na różnego rodzaju wydarzeniach, na których znajdziemy potencjalnych odbiorców. Brzmi skomplikowanie? Być może, ale w praktyce wcale aż takie trudne nie jest!

zakupy

Event marketing – skuteczny sposób na dotarcie do odbiorcy na… wiele sposobów

Jeśli myślisz, że żeby nawiązać bezpośredni kontakt z osobami, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą, potrzebujesz worka z pieniędzmi i doby rozciągniętej do co najmniej 40 godzin na dobę, to wyprowadzimy Cię z błędu, bowiem metod zaprezentowania swojej marki w dobrym świetle jest naprawdę wiele, a większość z nich nie wymaga nadmiernego zaangażowania. Jeśli działasz na przykład w branży ślubnej, to zamiast wysyłać stosy maili, pojaw się na targach ślubnych organizowanych w Twoim mieście lub pobliskim. Jeśli prowadzisz kancelarię prawniczą, możesz dodatkowo zaangażować się w działalność konferencyjną i wygłosić interesujący referat. Być może nie przyniesie Ci to realnych klientów, ale z pewnością będzie stanowiło cenny wpis w CV, nie tylko Twoim, osobistym, ale i kancelarii.

A co jeśli nie oferujesz usług tylko produkujesz konkretne produkty? Nic straconego, możesz działać dokładnie tak samo – Twoje odżywki dla sportowców albo zdrowe batony mogą pojawić się na biegach masowych organizowanych w Twoim mieście i nie tylko. Wykorzystaj współczesne trendy i angażuj się tam, gdzie angażują się Twoi potencjalni kliencie. Duże pole do popisu mają zwłaszcza marki z branży promującej zdrowy styl życia, który w ostatnich czasach stał się wyjątkowo modny, ale na event marketing mogą postawić tak naprawdę wszyscy, pojawiając się na branżowych spotkaniach.

Event marketing – zorganizuj własne wydarzenie

Jeśli Twoja firma systematycznie się rozwija, a za sobą masz już udział w wydarzeniach organizowanych przez kogoś innego, być może czas na skok na głęboką wodę i stworzenie własnego wydarzenia, które przy okazji wykreuje pozytywny wizerunek Twojej firmy na rynku oferowanych usług. Nie oszukujmy się, jeśli Twoja firma będzie mieć na koncie autorskie wydarzenia, a Twoja konkurencja nie, są duże szanse na to, że kontrahent postawi na współpracę właśnie z Tobą. Jakiego rodzaju wydarzenie możesz zorganizować? Na pewno musisz je dopasować do profilu swojej działalności – jeśli jesteś wziętym instruktorem fitness promującym się w Internecie, możesz zorganizować trening, który poprowadzisz i na którym spotkasz swoich internetowych fanów na żywo. Jeśli z kolei jesteś fizjoterapeutą i masz wielu znajomych specjalistów z różnych dziedzin, być może warto rozważyć wspólne seminarium naukowe poświęcone współczesnym zagrożeniom związanym z siedzącym trybem życia?

zakupy

Dlaczego event marketing jest skuteczny?

Oprócz tego, że event marketing zmusza nas do wyjścia zza biurka i poznania swoich klientów osobiście, to dodatkowo sprawia, że nawiązujemy nowe kontakty, które mogą zaowocować w przyszłości. Poznajemy nowych ludzi, prowadzimy rozmowy biznesowe, a także poznajemy motywacje i prawdziwe opinie klientów. Pokazujemy się też z prawdziwej, a nie tylko internetowej strony, która mimo rozwoju Internetu dla wielu może wydawać się fałszywa. Dodatkowo dzięki takim ventom możemy dzielić się swoją wiedzą, prezentując się jako specjalista z profesjonalnymi zasobami w postaci doświadczenia czy umiejętności. Ponadto takimi wydarzeniami często interesują się media, co może przynieść nam korzystny rozgłos i szansę dotarcia do bardzo szerokiego kręgu odbiorców poprzez zainteresowanie konsumentów naszym produktem czy usługą. Czego chcieć więcej?