Biurowe urządzenia poleasingowe – Czy warto wybrać je zamiast nowych?

Biurowe urządzenia poleasingowe – Czy warto wybrać je zamiast nowych?



Urządzenia używane w biurze można kupić całkowicie nowe, ale można skorzystać również ze sprzętu poleasingowego. Jeśli zajmujesz się wyposażeniem biura i zastanawiasz nad najlepszymi rozwiązaniami, warto przemyśleć obydwie możliwości. W tym artykule piszemy o tym, co oznacza, że urządzenie jest poleasingowe, jakie są jego zalety, a także jakie plusy ma kupowanie całkowicie nowego sprzętu. Oto co warto wiedzieć na ten temat.

Czym charakteryzują się urządzenia poleasingowe?

Jeśli interesujesz się sprzętem używanym w biurze, pojęcie poleasingowych urządzeń na pewno niejednokrotnie obiło Ci się o uszy. Co to jednak dokładnie oznacza? Firmy mają możliwość wynajmu danych urządzeń na jakiś czas, podpisując na ten wynajem umowę. Po zakończeniu takiego wypożyczenia sklepy oferują te używane urządzenia do sprzedaży i może je wtedy kupić każdy, zarówno firma, jak i osoby prywatne. Urządzenie poleasingowe jest zatem urządzeniem używanym, które w dalszym ciągu nadaje się do użytku.

biuro

Zalety używania sprzętu poleasingowego

Z pewnością zastanawiasz się, czy opłaca się kupować używany już sprzęt i czy nie będzie trzeba go niedługo wymieniać, bo po prostu się zużyje. Odpowiedź brzmi – jest to jak najbardziej opłacalne. Warto wiedzieć, że nowy sprzęt używany przez daną firmę jest zadbany, ponieważ firma korzysta z serwisu, kiedy tylko jest to potrzebne. Zatem poleasingowe urządzenia trafiające do sprzedaży są sprzętem dobrze się sprawującym i jak najbardziej zdatnym do używania.
Dużą zaletą używania sprzętu poleasingowego jest oczywiście jego niższa cena. Kupując nowy sprzęt, zapłacisz więcej, a sprzęt używany działa tak samo. Może się zdarzyć, że dane drukarki czy kserokopiarki były używane jedynie przez krótki okres, a ich cena jest znacznie niższa i warto je wybrać, jeśli fundusze są ograniczone. Dla wielu osób kupienie sprzętu poleasingowego jest bardziej opłacalne również wówczas, kiedy firma z góry nastawia się na wymianę całego sprzętu co jakiś czas. Jeśli zatem nie szukasz sprzętu, który ma działać jak najdłużej, lecz który będzie sprawny przez rok czy dwa, takie rozwiązanie pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze i skorzystać z wysokiej jakości sprzętu.

Nowe urządzenia w biurze

Pomimo możliwości korzystania z używanych urządzeń, kupowanie nowych sprzętów biurowych nadal ma swoje zalety. Najbardziej oczywiste jest to, że są to całkowicie nowe modele. Dzięki temu ich okres użycia jest potencjalnie dłuższy, co oznacza, że nie będzie trzeba wymieniać danego urządzenia przez jakiś czas. Jednocześnie nowy sprzęt oznacza stosowanie najnowszych rozwiązań technologicznych. Tutaj duże znaczenie ma to, jaki jest to sprzęt. Niektóre urządzenia biurowe są ulepszane z taką szybkością, że niemal co roku pojawiają się nowe propozycje, ale wielu z nich nie trzeba często wymieniać, bo nie mają one żadnych nowych funkcji.
Nowe urządzenia mają jeszcze jedną istotną zaletę – dołączona jest do nich gwarancja. Urządzenia poleasingowe mogą jej już nie mieć, dlatego w przypadku awarii trzeba zapłacić za serwis, a jeśli urządzenie zepsuje się na dobre, trzeba kupować kolejne, co kreuje kolejne koszty. Z tego względu warto kupować nowe urządzenia i nie przejmować się potencjalnymi usterkami już na początku użytkowania danego sprzętu. Wybór urządzeń biurowych w dużej mierze zależy od potrzeb w konkretnej instytucji, czyli od tego, jak często to urządzenie jest używane oraz jaki jest przeznaczony na nie budżet. W każdym miejscu inne rozwiązanie może okazać się najlepsze.


Zarówno urządzenia nowe, jak i zadbane urządzenia poleasingowe znajdziesz w atrakcyjnej ofercie 3D Office.